Algemene voorwaarden
Laatst gewijzigd op: 04-01-2023
Algemene bepalingen
1. Onderstaande algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling die door een bezoeker, hierna klant genoemd, wordt gedaan op de website van Boho-wonen.
Bij het plaatsen van een bestelling via deze website accepteert de klant deze algemene voorwaarden, waarmee de klant nadrukkelijk instemt met de toepasselijkheid van de geldende algemene voorwaarden.
Het aanbod
1. Bij Boho-wonen doen wij ons best om een uniek en veelzijdig aanbod aan te bieden. Hier wordt dan ook hard aan gewerkt. Het aanbod op de website van Boho-wonen bevat een woordelijke omschrijving en digitale weergave van de aangeboden producten. Deze informatie tezamen vormt de advertentie van het desbetreffende product. De advertentie is voldoende gedetailleerd om een
goede beoordeling van het aangeboden product door de klant mogelijk te maken. De digitale weergaven van de producten geven een waarheidsgetrouwe weergave van het aangeboden product. Het aanbod van producten met diens woordelijke beschrijving en digitale weergaven op de website van Boho-wonen zijn met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Desondanks is het mogelijk dat de geboden informatie onvolledig, onjuist of niet geheel up-to-date is. Dergelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Boho-wonen niet. Doordat de producten in het aanbod van Boho-wonen handgemaakt zijn, kan het zijn dat de afmetingen enigszins afwijken van het getoonde.
2. Veel van de aangeboden producten door Boho-wonen zijn one of a kind en daarmee uniek. Er is geen exact hetzelfde product te verkrijgen. Dit komt omdat bijvoorbeeld de aangeboden Boujaad poefs gemaakt worden van vintage vloerkleden. Het aanbod van Boho-wonen is daarom steeds wisselend en hierbij geldt dan ook de voorwaarde zolang de voorraad strekt. Het aanbod kan ten alle tijden worden aangepast door Boho-wonen. Boho-wonen kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet beschikbaar zijn van een product. Wanneer een aangeboden product een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit bij het desbetreffende product nadrukkelijk vermeld. Indien de klant specifieke verzoeken of vragen heeft over een product, zoals over bijvoorbeeld de kleur, maat, beschikbaarheid of levertermijn verzoeken wij de klant voorafgaand aan het plaatsen van een bestelling contact op te nemen met de klantenservice van Boho-wonen. Dit kan via de contact button op de website of via het mail adres info@boho-wonen.nl
Prijs
1. De prijzen welke vermeld zijn op de website van Boho-wonen worden allen getoond in Euro. Dit zijn de prijzen voor de producten exclusief BTW. De BTW wordt bijgerekend en zichtbaar tijdens het afrekenen van de winkelwagen.
Indien leverings-, administratie-, of anderzijds kosten worden doorberekend aan de klant, wordt dit apart bij de advertentie vermeld.
2. De prijzen welke bij de producten worden opgegeven slaan uitsluitend op de producten zoals deze in de bijbehorende advertentie woordelijk worden omschreven. De digitale weergaven zijn bedoeld om een visueel beeld te geven van het product en kunnen elementen bevatten welke niet inbegrepen zijn bij de prijs.
Contact
1. Indien u vragen heeft over een product of een bestelling kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice van Boho-wonen. Dit kan middels de E-mail button op de website of via boho-wonen@hotmail.com Wij streven er naar hier op werkdagen zo snel mogelijk op te reageren.
Online aankopen
1. Wanneer de klant een product of meerdere producten heeft uitgekozen en wil overgaan tot aankoop dienen deze producten eerst te worden toegevoegd aan de winkelwagen. De winkelwagen is ten alle tijden tijdens het winkelen te bekijken bovenaan de webpagina van Boho-wonen. De producten welke de klant in de winkelwagen plaatst zijn echter niet gereserveerd voor de klant.
2. Wanneer de klant wil overgaan tot aankoop en de winkelwagen wil afrekenen zal de klant, na het klikken op de knop 'verder naar bestellen', de klantgevens moeten invullen.
Dit is stap 1 van het bestelproces. Hierbij wordt ook de mogelijkheid geboden om een afwijkend afleveradres op te geven of voor levering op een afhaalpunt te kiezen. Vervolgens kan de klant in stap 2 de gewenste betaalmethode kiezen. Bij stap 3 ziet de klant een samenvatting dan wel bevestiging van de bestelling met daarbij de klantgegevens, betaalmethode en de inhoud van de winkelwagen. Hierbij wordt ook de mogelijkheid tot het toevoegen van een opmerking geboden. Na het doorlopen van deze stappen is de bestelling van de klant definitief
geplaatst. Hiermee is een bindende overeenkomst tot stand gekomen en gaat de klant de verplichting aan de gekozen producten te betalen.
Na het plaatsen en betalen van de bestelling ontvangt de klant een bevestiging van bestelling per mail. Zodra de klant een bevestiging van Boho-wonen heeft ontvangen is het contract bindend. Wanneer de klant zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen nog niet betaald heeft, brengen wij zeven euro vijftig per dag in rekening voor het niet kunnen aanbieden van het genoemde product(en). Deze kosten zijn gebaseerd op het feit dat elk product uniek is en hierdoor een potentiele koper niet de mogelijkheid heeft om het product aan te schaffen.
3. Boho-wonen behoud zich het recht een bestelling van een klant te weigeren ten gevolge van een ernstige tekortkoming waarbij de klant betrokken is.
Levering & retour
1. De bestelde producten worden zo snel mogelijk na ontvangst van de bestelling en betaling ingepakt en verzonden door Boho-wonen.
Boho-wonen streeft er naar de bestellingen binnen 24 uur na ontvangst van de betaling te verzenden. Boho-wonen biedt gratis verzending aan van producten boven de 25 euro. De bestelling zal uiterlijk binnen de wettelijk gestelde termijn geleverd worden bij de klant, tenzij vooraf anders overeengekomen. Boho-wonen inspecteert de producten uitvoerig alvorens deze te verzenden naar de klant. Het doorgeven van een foutief leveradres is de verantwoordelijkheid van de klant en dit kan leiden tot bijkomende leveringskosten welke dan ook voor rekening van de klant zijn. Indien de klant een foutief leveradres heeft ingevuld dient de klant zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice van Boho-wonen.
2. Bestellingen kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden. Retourkosten komen voor de rekening van de klant. Boho-wonen brengt geen retourkosten in rekening. De klant dient zelf een retourlabel aan te maken bij een willekeurige bezorgdienst. Voorwaarde is dat de bezorgdienst een zogeheten track en trace nummer afgeeft nadat de klant het product voor retour heeft afgegeven.
3. Voor bestellingen binnen Nederland zal voornamelijk gebruik worden gemaakt van de bezorgdienst DPD. Bestellingen welke naar België verzonden dienen te worden zullen hoofdzakelijk verzonden worden met bezorgdienst DPD. Bestellingen worden ten alle tijden verzonden met geldige track en trace code welke wordt doorgegeven aan de klant. Boho-wonen is, na het voldoen aan de plicht de bestelling te verzenden, niet aansprakelijk voor het door de bezorgdienst doen kwijtraken van of beschadigingen toegebracht aan de bestelling. Elke beschadiging aan de bestelling of andere tekortkoming bij levering moet binnen 24 uur worden doorgegeven aan de klantenservice van Boho-wonen.
4. Wanneer de klant 5 dagen na verzending door ons nog geen product hebben ontvangen, kan de klant Boho-wonen verzoeken om bij de bezorgdienst een onderzoek in te laten stellen naar het door ons verzonden product. Producten welke een bestelwaarde van hoger dan tachtig euro bedragen, worden door ons verzekerd verzonden. Wanneer de bezorgdienst het pakket is kwijtgeraakt, deze verzekerd is, geld de afhandeling van een claim volgens de Algemene voorwaarden van de betreffende bezorgdienst. Bij uitbetaling van een claim, wordt het volledige bedrag overgemaakt aan de consument. De klant dient Boho-wonen hier tijdig opdracht toe te geven.
5. Onze vloerkleden worden altijd alvorens deze naar de klant verzonden wordt, professioneel schoongemaakt. Dit neemt doorgaans 4 tot 7 werkdagen in beslag. Het kan daardoor voorkomen dat onze vloerkleden later geleverd worden dan doorgaans binnen de gehanteerde 2 werkdagen levering.
6. Boho-wonen wil graag een bijdrage leveren aan een minder vervuilende milieu. Wij geven daarom de voorkeur aan het verzenden van bestellingen naar een afhaalpunt. De klant kan hier daarom voor kiezen, maar dit is altijd een eigen keuze en hoeft daarom niet.
7. Onze Boujaad poefs worden gemaakt van vintage vloerkleden. Op deze manier gaan deze vloerkleden niet verloren, maar krijgen ze een nieuw leven als prachtige poef. Om overproductie en vervuiling tegen te gaan promoot Boho-Wonen het vullen van de poefs en kussens met reeds in handen goederen bij de klant zoals bijvoorbeeld oude kussens, lakens, dekens en/of handdoeken. Zowel de poefs als de kussens zullen dan ook ongevuld geleverd worden door Boho-wonen. Producten als meubels, stoelen en tafels worden, tenzij anders aangegeven, in losse onderdelen geleverd als bouwpakket. De klant dient de producten zelf in elkaar te zetten met behulp van de bijgeleverde instructies.
Maatwerk
1. Boho-wonen bied de de mogelijkheid om producten naar wens van de klant te maken. Onder maatwerk vallen alle producten welke niet door ons worden aangeboden en waarbij de klant van te voren (specifieke) wensen heeft. De klant geeft Boho-wonen de opdracht tot het produceren van een maatwerk product. Boho-Wonen garandeert dat voor de categorie maatwerk het product binnen 30 dagen geleverd wordt. Bij maatwerk kunnen wij niet garanderen dat de door te klant opgegeven maten exact gehanteerd worden. Zo dient er rekening te worden gehouden met snijverlies en bij leerproducten met kleurafwijking. Tevens zijn de in het hierna genoemde herroepingsrecht opgenomen voorwaarden van toepassing. De door de klant gegeven opdracht kan alleen worden ontbonden voordat Boho-wonen is begonnen met het begin van uitvoering van het maatwerk product.
Herroepingsrecht
1. Onderstaand artikel is van toepassing op klanten die in de hoedanigheid als consument hebben besteld bij Boho-wonen. De klant heeft het recht zonder opgaaf van reden binnen een periode van 14 kalenderdagen de overeenkomst te herroepen. Het herroepingstermijn vervalt 14 kalenderdagen na de dag waarop de klant het product in handen heeft gekregen.
Om aanspraak te maken op het herroepingsrecht dient de klant Boho-wonen middels een mail aan info@boho-wonen.nl op de hoogte te stellen van de beslissing gebruik te willen maken van het herroepingsrecht. De klant ontvangt vervolgens nadere retourinstructies.
De mededeling betreffende het aanspraak willen maken op het herroepingsrecht moet voor het verstrijken van de herroepingstermijn kenbaar zijn gemaakt bij Boho-wonen door de klant. De klant dient de goederen vervolgens binnen 14 kalenderdagen na het kenbaar maken gebruik te willen maken van het herroepingsrecht te retourneren naar Boho-wonen. De kosten voor het retourneren van producten zijn voor rekening van de klant. De klant mag zelf kiezen welk verzendbedrijf hij hiervoor gebruikt. Wel is het van belang dat dit een verzendbedrijf betreft welke een track en trace code aan de klant overhandigt.
2. De klant zal tijdens de bedenktijd zorgvuldig met zowel het product als de verpakking ervan omgaan. De klant zal het product alleen uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de klant het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel zou mogen doen. De geretourneerde producten mogen niet gebruikt of beschadigd zijn. Indien het geretourneerde product op een of andere manier in waarde is verminderd behoudt Boho-wonen zich het recht de klant aansprakelijk te stellen voor de waardevermindering van het product. De producten welke geretourneerd worden zullen met aandacht onderzocht worden door Boho-wonen. Retourkosten zijn voor rekening van de klant. Retourkosten vervallen wanneer de klant een verkeerd product heeft ontvangen, of indien anders overeengekomen.
Producten welke besteld zijn bij Boho-wonen mogen alleen retour gezonden worden in originele staat en originele verpakking. Wanneer de verpakking verbroken is en/of het product beschadigt is, brengen wij dit in rekening bij de klant.
3. Indien de klant de overeenkomst herroept zal Boho-wonen de klant binnen 14 kalenderdagen na ontvangst en inspectie van de retourzending op de oorspronkelijke betaalrekening restitueren. Boho-wonen kan geen restitutie bieden wanneer de verpakking is verbroken of wanneer de 14 kalenderdagen verlopen zijn.
4. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op producten die speciaal op bestelling of naar specifieke wensen van de klant zijn gemaakt. De verkoop van deze producten is na succesvolle betaling definitief. Het herroepingsrecht is tevens niet van toepassing op vloerkleden, aangepaste woonaccessoires, categorie fluwelen stoelen en aangepaste muurdecoratie.
Privacy
Boho-wonen respecteert de geldende wet op de privacy. Het verwerken van persoonsgegevens is echter noodzakelijk voor het uitvoeren van onze diensten. Persoonsgegevens worden daarom uitsluitend gebruikt en verwerkt door Boho-wonen in een beveiligde omgeving om:
- De bestelling juist te verwerken;
- De bestelling juist te kunnen verzenden;
- De klant op de hoogte te houden van de bestelling;
- Te kunnen factureren aan de klant;
- Vragen van de klant te kunnen beantwoorden en te kunnen communiceren met de klant;
- Onze eigen rechten na te streven.
Boho-wonen houdt bezoekersstatistieken bij om te bekijken welke pagina's in welke mate bezocht worden. Boho-wonen werkt continu aan het ontwikkelen en verbeteren van zowel de producten als diensten. In sommige gevallen worden hiervoor persoonsgegevens verwerkt.